Жити в чистій і охайній громаді — свідоме рішення кожної людини

Сергій Олександрович Дідовець власник компанії “Київська Муніципальна Служба”, яка займається вивезенням побутових відходів у нашій громаді. Головний офіс компанії знаходиться в Києві. Діяльність поширюється на Київ та область, а також, з 2022 року і на Ватутінську територіальну громаду. Чого вдалося досягнути за непростий рік роботи та які плани має компанія — поділився з читачами Сергій Дідовець.


Зробити з міста “цукерочку”

Такими були плани компанії, коли ми зайшли в громаду, такими було і побажання керівництва, яке хотіло привести до ладу болюче питання вивезення відходів у громаді. Ідеї тоді співпали повністю. Ми пропонували сучасні рішення та інструменти — замовник приймав наші ідеї. Жодне місто, село чи селище не може виглядати сучасно і охайно, якщо є проблеми зі скупченням сміття на його вулицях.

Почали роботу в непростий період

Свою роботу ми почали в лютому 2022 року. 23 лютого отримали контейнерний парк, який повинні були розмістити по місту. А 24 лютого… війна. В Києві вже стало “гучно”, та й було розуміння, що ситуація охопить всю країну. В період, коли ми мали робити перші професійні кроки, щоб показати своє обличчя перед замовником та містянами, ми почали долати труднощі, викликані війною. Дефіцит пального, без якого неможливе курсування машини, проблеми з логістикою, в подальшому, виклики пов’язані з перебоями електропостачання. Не опустити руки тоді допомогли лише люди, які були поруч — це команда, яка приступила до роботи в місті. Той ентузіазм, з яким працювали, незважаючи на проблеми, надихав триматися далі, спонукає продовжувати і зараз.

Підписання договору — справа добровільна?

Коли зайшли на комунальний ринок Ватутінської громади, мали інформацію, що кількість населення тут складає близько 20 000 жителів. За весь період нашої роботи було укладено договорів з 6 650 абонентами. Але, на жаль, такої кількості недостатньо для якісного функціонування надавача послуг, адже об’єми виконаної роботи значно перевищують норми накопичення. Жителям громади потрібно це усвідомити. Значно збільшилося навантаження і внаслідок збільшення жителів громади, до якої прибули вимушено переміщені особи. Коли працюємо у Києві і Київській області, то спостерігаємо дещо іншу тенденцію заключення договорів — 30 відсотків населення не укладають договорів та не сплачують за наші послуги — на жаль це є скрізь. Проте, 70 відсотків користуються послугами, даючи змогу функціонувати якісному, незбитковому вивозу сміття. У Ватутінській громаді ситуація, на жаль, дещо інша. Тут більше 50 відсотків неплатників! І, як наслідок, компанія просто не витягує собівартість діяльності. Впливати на людей, які не звикли, не навчені, не мають бажання правильно поводитися з відходами нам важко. Покарання чи штраф не передбачені у правилах благоустрою міста і це, вважаю, треба виправляти. Ми, як компанія, яка просто виконує свою роботу, можемо лише закликати людей підписувати з нами договори. Це має бути свідоме рішення людини, яка прагне жити в культурному середовищі. Стимулювати до цього ми можемо лише вчасно та якісно виконуючи свою роботу. Для цього встановлюємо сучасні контейнери — місткі, зі спеціальною кришкою та налагоджуємо регулярний вивіз відходів . Люди, які проживають у приватному секторі та заключили договори з нами, віднедавна почали отримувати персональні контейнери, які розміщують на своїх подвір’ях. Тепер вони слідкують за графіком вивозу та не мають проблеми з накопиченням відходів біля будинків чи на подвір’ї.

Розділення та сортування

Є одна особливість, яка відрізняє саме вашу громаду від, наприклад, громад у Київській області — тут дуже багато таких відходів як садовина і городина, адже приватний сектор охоплює велику територію міста. Гілля, листя, залишки ґрунту, трава накопичуються та потрапляють до загальних контейнерів, або окремо вивозяться на полігон, що є неправильним. Хоча це і не дивно, бо коли людям суворо заборонили такі відходи спалювати, то не пояснили, а що ж з ними робити далі. Вивезення таких відходів разом зі звичайними побутовими, це перевантаження полігону — раз. Два —це нераціональне використання таких відходів. Третє — ризик загоряння сміттєзвалища. За правильної переробки вони мають стати добривом та приносити користь господарствам громади, фермерам. Мені відомо, що для утилізації гілок в місті почали використовувати подрібнювач і це є правильним рішенням. В ідеалі, було б добре домовитися з господарствами громади аби ті організували вивіз садовини та городини і отримували з цього користь. Ще одним варіантом самостійної утилізації таких відходів є компостування. Роз’яснювальна робота з цього приводу активно ведеться. Що стосується пластику. В місті є підприємець, який встановлює сітки для пластику та в подальшому забирає їх на переробку. Тому ми, як компанія цю функцію наразі не виконуємо. Ми, по факту, перевізники, які забирають і перевозять відходи з точки “а” в точку “б”. Слідкування за правилами поводження з відходами це справа громади і її жителів, культури і свідомості.

Одна машина в полі не воїн

Ми підприємство критичної інфраструктури і вважаємо, що маємо переваги, наприклад у обслуговуванні на СТО чи мийці, залученні спеціалістів, які швидко могли б полагодити наш транспорт. Поки такої взаємодії в місті не маємо. Змушені інколи “ганяти” транспорт до Києва і назад, щоб залагодити ті чи інші проблеми. А це знову ж навантаження на підприємство. Сподіваємося це вирішиться впродовж нашої роботи тут, це б значно полегшило роботу. А загалом, одна машина в полі не воїн і маємо розширювати автомобільний парк, щоб покращувати якість роботи, щоб вона була помітна і очевидна. На жаль, це буде неможливим, якщо співпраця з громадою не набере масовішого характеру.

Підвищення тарифу на вивезення побутових відходів неминуче?

Зважаючи на те, що багато людей не заключили з нами договір та приховують інформацію про офіційну кількість зареєстрованих та проживаючих осіб, встановлений раніше тариф на наші послуги просто не відповідає реальності. Працювати стає все важче — здорожчання усіх наших засобів для якісного виконання роботи дає про себе знати. Найближчим часом ми плануємо переглянути тариф в сторону збільшення та аргументувати таке прохання для прийняття цього рішення. На мою думку, незважаючи на всі перешкоди, ми показали непоганий результат за цей рік. Робити доводилося багато чого — неодноразово вичищати стихійні сміттєзвалища, замінювати пошкоджені контейнери, проводити роз’яснювальну роботу, налагоджувати систему комунікування з жителями. Фізичних, моральних, фінансових сил на все це пішло чимало. І нині роботи не меншає. Зараз плануємо налагоджувати роботу із селами громади, зокрема, Юрківкою та Скаливаткою. Та все ж, попри все ми прагнемо втілити оту найпершу мрію і зробити місто дійсно охайним і затишним. Для нас це важливо, бо крім чистоти осяжної оку, це ще й соціальна та екологічна відповідальність, яка в пріоритеті у компанії.

Вам також має сподобатись...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *